Харківський тракторний завод і новий Харків

Ескіз

Дата

1930

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Харків : Видавництво Харківської міської ради

Анотація

На пустому досі Лосівському майдані за рік волею робітничої кляси виросте величезний завод. В червні 1931 року новий велетень дасть перший зазивний гудок, запрошуючи тисячі робітників до новеньких варстатів і машин. Через широко відчинені ворота заводу поповзуть довгою стрічкою десятки тисяч тракторів. Тракторний завод різко змінить не тільки обличчя Харкова, а й матиме великий вплив на всю промисловість України й навіть Союзу. Тракторобуд не буде поодинокий. Навколо нього виростуть нові великі заводи (верстатобудівний, струментальний, вісних залізниць, хемічної апаратури та ін.), будується соціялістичне місто.

Опис

Остання постанова уряду вносить ґрунтовні зміни в будівництво Харківського тракторного заводу, що його будують у 7 кілометрах від Харкова на майдані біля станції Лосево Південних залізниць. Раніше передбачалося, що завод вироблятиме щороку 50.000 плазунових тракторів типу „Катерпіллер" потужністю 25—30 кін. сил. Попередній проект заводу опрацювали в Укрдіпромезі (державний інститут проектування метальозаводів) ще взимку 1930 р. Генеральний проект мусів бути готовий до 1 травня 1930 р. Проекти допоміжних цехів мав скласти Індубуд. Проектування основних цехів заводу передбачалося передати американським фірмам, що до деякої міри могло затримати початок будівництва самого заводу. Тепер уряд вирішив будувати Харківський тракторобуд за проектом Сталінґрадського тракторного заводу. Як відома, будівництво цього заводу пройшло дуже успішно, Сталінґрадський велетень починає робити в липні І930 р.,— на 8 місяців раніше від призначеного строку...Використання для Харківського Тракторобуду Сталінґрадського проекту дозволить набагато прискорити темпи будівництва. Коли Сталінґрад виявив нечувану в нас досі швидкість будівництва, що цілком зрівнялася з закордонною, то Харків повинен навіть випередити темпи Сталінґраду. Замість попереднього строку в 15 місяців, Харківський Тракторобуд, за постановою уряду, збудують за 12 місяців. Уже в липні 1931 року по цехах нового соціалістичного велетня столиці почнуть виробляти трактори. Це значить, що перша партія тракторів харківського виробництва вийде на радянські лани вже підчас осінньої засівної кампанії 1931 р. По весні 1932 року Харківський Тракторобуд робитиме вже повною ходою. За останньою постановою уряду змінюється й тип трактора, що його вироблятимуть в Харкові. Замість важкого плазунового „Катерпіллера" Харківський Тракторобуд вироблятиме на рік 50.000 колісних тракторів „Інтернаціонал" потужністю 15—30 кін. сил. Харківський тракторний завод буде одним з найбільших у світі. Він випускатиме щороку 50.000 тридцятисильних тракторів і вироблятиме ще на 10.000 тракторів запасних частин. Отже, за двозмінної роботи по 7 годин завод щодня випускатиме 140 тракторів. Кожні 6 хвилин з воріт механічно-складального цеху виходитиме готовий трактор. Щоб вивезти річну продукцію заводу, треба мати не менше 30.000 ваґонів.

Ключові слова

Research Subject Categories::HUMANITIES and RELIGION::History and philosophy subjects::History subjects::History of technology and industry, Харків, Kharkov, Тракторобуд, будівництво Харківського тракторного заводу, проект житлового комбінату в Новому Харкові, житлове будівництво, фотографії будівництва Харківського тракторного заводу, трактор, Ukraine, Україна, історія України, history of Ukraine, історія промисловості, історія будівництва, трактор „Інтернаціонал"

Бібліографічний опис

Вольський В. Харківський тракторний завод і новий Харків / В. Вольський, Б. Борфін . – Харків : Видавництво Харківської міської ради, 1930 . – 88 с. : іл.